O autorze

ASY Consulting to jednoosobowa firma konsultingowa, prowadzona przez niżej podpisanego.

Moja kariera zawodowa rozpoczęła się od projektowania systemów pomiarowych, wykorzystywania pierwszych komputerów osobistych do celów profesjonalnych (tak, tak – ZX Spectrum i PC-XT), poprzez uruchamianie pamięci operacyjnych do znakomitych komputerów PDP-11 (które nosiły jednak nazwę SM-3). Kolejne moje losy to informatyka – budowa sieci komputerowych, kierowanie interesującymi projektami integracyjnymi. W tle był udział w budowie pierwszych firm informatycznych, znanych i uznanych. Potem przyszło kierowanie firmą, która wprowadzała na nasz rynek systemy bezpieczeństwa oraz systemy zarządzania usługami – pierwsze rozwiązania help desk, czy też uwierzytelnianie dwu-czynnikowe.

Kolejny etap to zajmowanie się outsourcingiem oraz pocztą hybrydową. Tak naprawdę szybki kurs – co to znaczy efektywna obsługa klienta. Jakie czynniki są kluczowe dla zapewnienia wysokiej jakości usług outsourcingowych.

W tym samym czasie przechodziłem lekcje uczestniczenia w rozwoju firmy tworzącej oprogramowanie – software house. Po jednej stronie zadowoleni ze swoich osiągnięć twórcy-programiści, a po drugiej klienci mający zupełnie inne zdanie. Godzenie tych punktów widzenia to ciekawe zajęcie.

Obecnie zajmuję się doradztwem w zakresie organizacji nowych przedsięwzięć informatycznych, budową i podnoszeniem efektywności ich działania. Wykorzystuję swoje bogate doświadczenie w analizie oraz pomocy w doskonaleniu centrów wsparcia. Uczestniczę także w przedsięwzięciach związanych z tworzenie i rozwojem strategii biznesowych.

Prowadzę szkolenia zgodnie z programem HDI – HDI Customer Service Representative, HDI Support Center Analyst, HDI Support Center Team Lead, HDI Support Center Manager, HDI KCS Foundation oraz KCS Principles.

Jestem założycielem Instytutu Help Desk w Polsce, współautorem jego kolejnych reaktywacji. Jestem także członkiem międzynarodowej organizacji HDI International Standards Committee (Międzynarodowy Komitet Standardów HDI). W ramach tych prac brałem udział w aktualizacji szeregu standardów – HDI Support Center Standard 2013, HDI Problem Management, HDI Customer Service Representative, HDI Support Center Analyst, HDI Support Center Manager.

Jestem także współautorem tłumaczenia podręczników HDI Support Center Analyst oraz HDI Customer Service Representative.

Jestem certyfikowanym audytorem HDI, wiodącym audytorem ISO20000, a także Expertem ITIL.

Moja kariera zawodowa pozwala na stwierdzenie, że moje doświadczenie zawodowe obejmuje szeroką gamę zagadnień, począwszy od projektowania systemów sterowania robotów przemysłowych, poprzez instalację i konfigurację sprzętu teleinformatycznego i oprogramowania, kierowanie projektami wdrożeniowymi w obszarze informatyki, organizację i zarządzanie międzynarodowymi projektami informatycznymi, tworzenie i negocjowanie umów, kierowanie działem informatyki w firmie outsourcingowej, budowanie strategii działania w firmie tworzącej oprogramowanie, aż po kierowanie firmą informatyczną o profilu integratorskim. Prowadziłem też projekt budowy sieci poczty hybrydowej w Polsce.

W ostatnich latach kierowałem, bądź brałem udział w kilkudziesięciach projektach związanych z definiowaniem modelu wdrażania strategii w organizacjach IT, budową lub reorganizacją service desk, budową i wdrażaniem procesów ITSM, audytem organizacji IT oraz  service desk, definiowaniem wymagań na oprogramowanie klasy ITSM, budowaniem modeli zarządzania ryzykiem w IT, czy też przygotowywaniem do certyfikacji według różnych standardów.

Pasjonuje mnie zarządzanie wiedzą, a w szczególności standard Knowledge-Centered Services. Posiadam certyfikat trenera oraz coacha KCS. 

Ukończyłem szkołę coach’ów Akademii TROP, co intensywnie wykorzystuję w praktyce. Większość z przywołanych powyżej projektów to przede wszystkim zmiany w postrzeganiu otoczenia, zmiany w kulturze zespołów i zmiany w postawie każdego z uczestników tych przedsięwzięć. 

Można zatem powiedzieć, że informatykę znam od A do Ź, czyli od domieszkowania donorami, aż po budowanie strategii informatyzacji. Z pewną domieszką coraz lepszego poznawania ludzi.

.Artur Sygnatowicz