Proaktywność to ważne hasło w dziedzinie wsparcia użytkowników, w service desk. Proponowane dotychczas różne podejścia do tematu – wspólne lunche, korzystanie z informacji o stanie infrastruktury. Teraz mamy nowe podejście – IT TAXI.Gartner opublikował badania z 2015 roku dotyczące korzystania z różnych form wsparcia How IT Service Desks Should Support the Digital Workplace. Nie jest niespodzianką, że znaczny odsetek z respondentów korzysta ze wsparcia swoich współpracowników lub szuka go w Internecie. Chcąc zmienić te przyzwyczajenia powinniśmy lepiej poznać naszych klientów, aby skuteczniej wpływać na ich postawy i zachowania. Stąd pomysł IT TAXI. Realizacja tego podejścia polega na regularnych, bezpośrednich spotkaniach z klientów w ich środowisku. A więc wyjście poza nasz service desk i spotkanie oko w oko z klientami. Takie spotkania, nie dłuższe niż dwie – trzy godziny, pozwolą lepiej poznać potrzeby klientów ale także przedstawić punkt widzenia service desk.
Regularność wydaje się być kluczem w tej metodzie. Pozwala zbudować lepsze i dłużej trwające relacje z klientami. Powtarzalność nada także charakter trwałości. Można zaplanować takie spotkania co tydzień, lub co kilka tygodni.