Zakres wykorzystania KCS wykracza daleko poza proces zarządzania incydentami. Popatrzmy, jak wykorzystać KCS w działaniach związanych z procesem zarządzania zdarzeniami.
W centrach operacyjnych, zespoły monitorowania zwykle muszą właściwie reagować na duży wolumen, bardzo zróżnicowanych alertów. Na każdy z tych alertów pracownicy winno reagować w szybki i spójny sposób. Spójność można zapewnić poprzez wykorzystanie metodyki zarządzania wiedzą, która zapewni rejestrowanie doświadczeń oraz ich doskonalenie wraz z pojawianiem się kolejnych, podobnych zdarzeń. Wykorzystanie KCS do tworzenia procedur postępowania z alertami zapewnia utworzenie oraz możliwość korzystania ze spójnych i dojrzałych procedur.
Dokumentowanie informacji na temat występujących zdarzeń, ich kontekstu, sposobu postępowania oraz częstotliwości wykorzystania artykułów wiedzy może być dobrą podstawą do przeprowadzenia analiz problemów, czy też prowadzenia działań doskonalących funkcjonowanie usług. Dokumentowanie wszystkich tych informacji zapewnia wykorzystanie metodyki KCS.